Apakah Ganoderma Lucidum dan Boleh Ini Bantuan Herb Tingkatkan Sistem Imun Anda?

Apakah Ganoderma Lucidum dan Boleh Ini Bantuan Herb Tingkatkan Sistem Imun Anda?

Bukankah lebih menakjubkan untuk menjalani kehidupan dalam kesihatan penuh, tidak perlu bimbang tentang isu-isu seperti berat badan, tekanan darah, tekanan dan sebagainya? Adakah terdapat cara untuk menurunkan berat badan yang sihat? Tanpa melalui semua masalah, seperti menjaga badan, menghabiskan jam selepas jam di gym membeli program-program mahal. Hanya untuk mendapati bahawa anda tetap membayar untuk mereka setiap bulan tetapi anda telah kehilangan motivasi anda?

Bagaimana sekiranya ada ubat semula jadi untuk meningkatkan sistem imun anda, mempunyai cara yang lebih tenaga? Pernah bertanya kepada diri sendiri mengapa pil kimia dicipta kebanyakan masa tidak bekerja atau bekerja dengan cara yang anda perlu pil lain untuk mengurangkan kesan yang pertama? Tidak lama dahulu saya menemui sesuatu yang pergi dengan nama Ganoderma Lucidum atau Reishi (di Jepun, yang dikenali kepada orang Cina sebagai Lingzhi). Selepas melakukan penyelidikan mengenai ini cendawan merah, saya gembira saya mendapati herba ini, yang sebenarnya dikenali di Asia sebagai "Raja Herba".

Apakah Ganoderma Lucidum?
Ganoderma Lucidum atau Reishi (di Jepun), yang dikenali kepada orang Cina sebagai Lingzhi dan Yeongji di Korea, adalah cendawan merah. Juga dikenali sebagai 'The Herb potensi rohani' atau cendawan '10, 000 tahun '. Oleh kerana ia adalah manfaat kesihatan dan jika tiada kesan sampingan ia dianggap sebagai cendawan herba muktamad.

Adalah sukar untuk berkembang dalam iklim lain maka kawasan tropika dan ia juga mengambil pengetahuan tentang bagaimana untuk menuai mereka dan memahami proses menggunakan herba ini untuk kapasiti penuh. Cendawan sendiri rasa sangat pahit, tidak motivasi untuk ramai orang untuk pergi dan cuba, walaupun cendawan ubatan ini boleh memberi manfaat kesihatan yang besar bagi tubuh manusia.

Herba ini membantu badan anda menjadi seimbang. Ia mempunyai kesan yang baik terhadap fungsi-fungsi organ tubuh badan anda terutama hati dan paru-paru (membantu pesakit asma dan sistem pernafasan masalah). Ganoderma melindungi tubuh daripada penyakit serta gangguan. Ini cendawan ajaib berkesan untuk semua kumpulan umur, tidak terkecuali.

Penyelidikan
Kajian saintifik telah menunjukkan bahawa cendawan ini merasa pahit mempunyai peratusan yang tinggi daripada empat komponen berikut (yang akan meningkatkan sistem imun):
germanium -organic (ini meningkatkan penyerapan oksigen pada tahap sel)

-triterpenes (pembina, membuat sistem, hati dan jantung otot pencernaan lebih kuat)

-polysaccharides (pembersih, yang meningkatkan keupayaan penyembuhan semula jadi anda. Juga meningkatkan fungsi pankreas)

-Adenosine (Pengatur, kawalan kolesterol, mengimbangkan hormon dan endokrin dan pH darah anda)
Kesimpulan
Ganoderma Lucidum mungkin herba yang paling ajaib yang dikenali kepada manusia setakat ini. Bahan-bahan semulajadi dalam herba memeranjatkan ramai penyelidik tetapi juga orang yang mula menggunakan herba ini (diselitkan dalam biji kopi arabica serbuk) daya hidup yang meningkat, tahap tenaga dan rangsangan sebenar untuk sistem imun.
Walaupun ia adalah pahit rasa, apabila diselitkan dengan kopi gourmet contoh (kacang arabica dengan hampir tidak ada caffein di dalamnya), rasanya yang indah dan memberikan peminum kopi berat alternatif yang sihat juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar