Rawatan Alternatif Pankreatitis kronik

Rawatan Alternatif Pankreatitis kronik

Pankreatitis kronik adalah penyakit keradangan menyakitkan dan berterusan pankreas. Pankreas adalah organ yang terdapat pada bahagian kiri abdomen, di belakang perut. Pankreas bertanggungjawab untuk rembesan hormon glucagon dan insulin ke dalam aliran darah. Kedua-dua hormon mengawal selia pemprosesan kimia glukosa, jenis sekolah rendah gula dalam darah.

Pankreas juga menghasilkan enzim pencernaan yang usus kecil menggunakan untuk memecahkan makanan dalam proses penghadaman. Apabila enzim pencernaan dalam usus kecil, mereka bekerja untuk memecahkan makanan keseluruhan ke dalam unit terkecil mereka: asid amino, asid lemak, dan karbohidrat. Enzim pencernaan juga membantu untuk mencerna semua nutrien penting yang lain dari makanan, seperti vitamin, unsur surih dan mineral.

Enzim pencernaan yang meninggalkan pankreas belum lagi menjadi aktif. Kualiti enzim mereka menjadi berfungsi apabila mereka telah bergerak melalui duktus pankreas utama dan bertemu dengan hempedu daripada hati. Penyelesaian pencernaan kuat kemudian bergerak ke usus kecil untuk memulakan proses pencernaan.

Kesakitan pankreatitis bermula apabila enzim pencernaan menjadi aktif di dalam pankreas dan bukannya menunggu untuk mula bekerja di dalam usus kecil. Apabila ini berlaku, enzim pencernaan dasarnya mencerna pankreas. Pankreatitis akut menyampaikan satu episod tunggal pencernaan diri pankreas. Pankreatitis kronik bermakna bengkak yang berterusan dan berterusan dan radang pankreas terutamanya disebabkan oleh aktiviti enzim yang tidak betul. Pankreatitis kronik biasanya membawa kepada keradangan pankreas, parut dan kehilangan akhirnya fungsi pankreas.

Yang disenaraikan di bawah tiga peringkat gejala pankreatitis, bergerak dari yang paling teruk (akut) untuk paling teruk (kronik):

1. Pada mulanya, mungkin ada sakit yang berterusan dan teruk di kawasan perut, demam, proses menggelembung perut atas. Ramai orang melawat hospital dan antibiotik menurunkan bengkak semasa dan jangkitan. Walau bagaimanapun, ramai pesakit tidak mengubah gaya hidup mereka untuk mengelakkan satu lagi serangan masa depan pankreatitis akut. Beberapa serangan akut pankreatitis boleh bertukar menjadi pankreatitis kronik.

2. Tanpa rawatan, pankreatitis kronik tetap perlahan mencerna diri dan memusnahkan sel-sel pankreas. Ini membawa kepada kekurangan aktiviti pankreas. Pesakit kehilangan berat badan dan menghasilkan busuk berbau, berminyak, dan najis besar yang mengandungi titisan minyak. Apabila keupayaan pankreas menjadi terjejas, ia adalah perkara biasa untuk melihat kekurangan vitamin, mineral, bikarbonat, dan elemen mikro. Penggunaan antibiotik Dipercepatkan kerap menyebabkan dysbacteriosis, atau gangguan daripada flora normal usus. Antibiotik juga membuka pintu untuk penumbuhan yg terlalu cepat Candida-yis, yang melemahkan sistem kekebalan tubuh dan meningkatkan ketoksikan dalaman badan.

3. Akhir sekali, pankreatitis kronik menyebabkan kerosakan kekal kepada pankreas dan semua fungsi pankreas. Ini kemerosotan kronik pankreas boleh menyebabkan kencing manis.

Malah apabila diagnosis pankreatitis telah ditubuhkan, pesakit sering terkejut untuk mengetahui bahawa ia adalah penyakit dengan pilihan rawatan beberapa tersedia melalui perubatan konvensional. Biasanya, menggabungkan pendekatan perubatan konvensional dengan pendekatan perubatan alternatif boleh menghasilkan yang terbaik keputusan keseluruhan bagi pesakit.

Terdapat banyak bukan ubat rawatan alternatif untuk pesakit yang mempunyai pankreatitis kronik, seperti:

o Makan makanan yang disesuaikan makanan penyembuhan
o minum air mineral penyembuhan disediakan daripada tulen Karlovy Vary garam musim bunga (terdapat di Amerika Syarikat)
o Menggunakan ubat-ubatan herba yang ditubuhkan dan pemakanan tambahan
o Akupunktur
o terapi Chiropractic
o urut Point
o Pembelajaran teknik relaksasi
o Dalam hipnosis pejabat, atau hipnosis diri di rumah dengan CD yang disesuaikan
o Pemulihan flora usus mesra melalui Hidroterapi Colon dan dengan menggunakan probiotik
o Program untuk menghilangkan Candida

Semua kaedah yang disenaraikan di atas adalah selamat dan berkesan dan boleh bergabung dengan ubat, teknik endoskopik, pembedahan, terapi fizikal, dan lain-lain
Oleh kajian ilmiah baru-baru ini dan pengalaman kami, perubatan alternatif berfungsi untuk:

o Simpan semula penyerapan normal dan pencernaan
o Mengurangkan sakit perut
o Mengurangkan tekanan dalam hempedu dan pankreas saluran
o Mengurangkan bengkak dan keradangan pada pankreas
o vitamin Menormalkan, mineral, unsur surih, dan kekurangan bikarbonat
o Simpan semula badan pH tisu
o Semula mewujudkan pengeluaran yang betul dan penghapusan jus pankreas dan hempedu
o Bantuan dengan diabetes (apabila hadir)
o Berurusan dengan alkohol, tembakau, dan pergantungan kimia, dan lain-lain (apabila ada)

Rawatan pankreatitis paling berjaya menggunakan pendekatan pasukan di mana perubatan konvensional dan kerja perubatan alternatif bersama-sama untuk meningkatkan kualiti hidup pesakit. Pendekatan seperti itu integratif juga boleh memanjangkan jangka hayat pesakit yang mengalami pankreatitis kronik.

Maklumat dalam artikel ini disampaikan untuk pendidikan, tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan sebagai pengganti untuk diagnosis, rawatan dan nasihat daripada profesional berlesen yang berkelayakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar