Satu kajian semula Penggunaan Probiotik Merawat Gejala Sindrom Usus Mudah Rengsa

Satu kajian semula Penggunaan Probiotik Merawat Gejala Sindrom Usus Mudah Rengsa

Usus sindrom rawatan berbeza-beza sangat seperti yang dilakukan oleh tanda-tanda, yang berbeza dari ketidakselesaan perut yang sederhana, untuk kesakitan yang teruk kekejangan, cirit-birit, sembelit, kembung dan gas. Tiada siapa yang tahu sebab-sebab walaupun ramai orang percaya bahawa ia adalah tekanan yang berkaitan dan kadang-kadang genetik.

Ubat-ubatan preskripsi boleh didapati tetapi ramai orang mendapati bahawa ini boleh mencetuskan kesan sampingan seperti loya, sakit kepala dan sakit dada. Antidepresan Rendah dos juga boleh membantu dan juga kelonggaran tertentu / teknik anti tekanan.

Popular sejak beberapa ubat-ubatan kaunter termasuk ubat anti-cirit-birit seperti Imodium tetapi ini hanya perlu diambil seperti yang diperlukan. Julap seperti dedak atau Fybogel yang popular, ini adalah julap membentuk pukal. Walau bagaimanapun, sesetengah orang mendapati ini membuat gejala lebih teruk. Lactulose adalah alternatif kepada ejen pukal membentuk; ia meningkatkan jumlah air yang diserap ke dalam usus besar tetapi boleh menyebabkan angin. Julap usus merangsang kuat seperti Senna tidak boleh digunakan secara rutin kecuali atas nasihat doktor. Ubat antispasmodic seperti Colofac dan kapsul minyak pudina boleh membantu dengan kesakitan dan angin.

Semakin meningkat dalam populariti sebagai Rengsa rawatan gejala usus yang probiotik.

Ini adalah makanan tambahan yang mengandungi bakteria hidup dan yis yang membantu mengembalikan keseimbangan bakteria dalam usus, mereka juga boleh berkesan untuk menurunkan kolesterol dan tekanan darah, dan meningkatkan fungsi imun dan mencegah jangkitan. Sesetengah pesakit dengan Sindrom Usus Mudah Rengsa telah terbukti mempunyai perubahan dalam keseimbangan bakteria usus mereka. Walaupun bakteria sering dianggap berbahaya terdapat banyak bakteria baik yang hidup di dalam tubuh kita yang menjaga kita sihat. Terdapat sepuluh kali lebih banyak bakteria dalam usus kita daripada terdapat sel-sel dalam badan kita dan jika anda mengundang semua bakteria usus anda mereka akan berat lebih kurang 1 kg atau £ 2,2. Bakteria baik dalam saluran gastrousus boleh menghalang organisma berbahaya daripada tumbuh di dalam usus atau memasuki badan melalui usus.

Probiotik boleh didapati sebagai makanan tambahan dalam bentuk kapsul atau tablet dari farmasi atau kedai-kedai makanan kesihatan. Sentiasa membaca risalah maklumat pesakit dan mengikut kadar yang disyorkan. Sedar bahawa ahli-ahli sains telah menunjukkan bahawa sesetengah makanan tambahan probiotik-jenis (contohnya kapsul dan bungkus) mungkin tidak sentiasa mengandungi bakteria yang mereka katakan pada label mereka dan tidak boleh mengandungi bakteria yang mencukupi untuk menjadi berkesan. Probiotik boleh didapati dalam bentuk makanan semula jadi, Lactobacilli plantarum terdapat pada permukaan sayur-sayuran yang tidak dibasuh tetapi untuk mendapatkan cukup untuk menjadi yang berkesan usus sindrom rawatan yang anda perlu mengambil jumlah yang amat banyak sayur-sayuran. Ia agak mudah untuk mendapatkan ini dalam bentuk yogurt hidup atau produk tenusu yang sama dan minuman probiotik ini adalah dalam bentuk lactobacillia atau bakteria yang dipanggil bifidobakteria. Mana-mana bentuk probiotik anda memilih anda perlu untuk membawa mereka dengan kerap dan konsisten untuk mendapatkan faedah, satu yogurt hidup tidak akan cukup untuk menggantikan bakteria dalam usus anda dengan bakteria sihat. Probiotik adalah dianggap selamat untuk semua peringkat umur kecuali mereka mempunyai keadaan yang dirosakkan sistem imun mereka seperti HIV atau kanser.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar