Pemulihan homeopati

Pemulihan homeopati

Ubat homeopati yang diperolehi daripada pelbagai sumber, iaitu:
tumbuh-tumbuhan -natural: sebilangan besar ubat-ubat homeopati berasal dari tumbuh-tumbuhan semula jadi.
Haiwan-sifat: haiwan bayi seperti ular berbisa dan serangga beracun.
- Kimia Alam Sekitar: terdiri daripada unsur-unsur, sebatian (asid, bes, garam), dan mineral.

Apabila ubat yang betul berdasarkan gejala itu diberikan dengan potensi yang sesuai atau kekuatan kepada pesakit, ia akan menyembuhkan penyakit. Kebanyakan penyakit ini berlaku melalui cara-cara yang tersendiri. Dan apabila ia akan pulih, ia akan pulih melalui cara berikut:

- Dari atas ke bawah
- Dari luar
- Dari organ-organ penting kepada organ-organ kurang penting
- Hidupkan kembali kepada masalah asal

Biasanya apabila badan secara beransur-ansur pulih daripada gangguan penyakit, akan mengalami beberapa tanda-tanda kemiskinan. Mesti ingat, gejala-gejala ini tidak kesan sampingan daripada penggunaan ubat-ubatan dan ia tidak berbahaya. Gejala-gejala ini berlaku buat sementara waktu. Tanda-tanda kemelaratan menunjukkan bahawa ubat yang diambil adalah tepat dan ia berfungsi untuk menghapuskan penyakit ini dari badan. Ramai daripada Homeopati mengamalkan bernama gejala-gejala ini sebagai krisis penyembuhan.

Kerana itu keberkesanan dan keberkesanan sistem yang selamat ini, perubatan homeopati telah berkembang pesat di seluruh dunia. Kini semakin ramai ahli-ahli komuniti perubatan mula memilih ini sebagai alternatif atau pilihan kepada sistem konvensional perubatan yang menggunakan dadah. Semakin ramai doktor mula belajar amalan perubatan konvensional dan homeopati. Sekarang ubat homeopati telah diiktiraf oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar