Perubatan Alternatif - Mengapa Kontroversi

Perubatan Alternatif - Mengapa Kontroversi

Mungkin dalam apa-apa bidang perubatan seperti kontroversi kerana terapi alternatif dan perubatan secara umum. Kontroversi ini boleh dilihat terus dari definisi perubatan alternatif. Dalam dunia barat moden, apa-apa amalan penyembuhan yang tidak termasuk dalam sempadan perubatan arus perdana konvensional dianggap ubat-ubatan alternatif. Terapi alternatif yang pelbagai dalam kedua-dua asas-asasnya dan juga dalam metodologi mereka. Ubat-ubatan alternatif pengamal biasanya membuat dakwaan bahawa masyarakat perubatan tidak bersedia untuk menerima. Ini kerana perubatan alternatif adalah berdasarkan kepada perubatan tradisional, kepercayaan rohani, pengetahuan rakyat dan pendekatan baru yang lain untuk penyembuhan.

Tetapi konflik telah menghalang orang daripada menjalankan rawatan perubatan alternatif. Sebagai contoh, kajian semula sistematik mendapati kira-kira 31% daripada pesakit kanser untuk menggantikan amalan perubatan konvensional dalam beberapa bentuk terapi alternatif dan pendekatan perubatan pelengkap. Oleh sesetengah anggaran, yang walaupun telah mencadangkan bahawa sekurang-kurangnya separuh daripada semua doktor mengamalkan doktor. Di Jerman, separuh daripada doktor menulis herba, pejabat ubat-ubatan alternatif. Perhatikan juga bahawa ini boleh dilihat sebagai sebuah negara boleh dianggap konvensional di negara lain. Oleh itu, di sesetengah negara, terapi alternatif dan ubat-ubatan sebagai alternatif untuk memenuhi keperluan boleh diperolehi dengan kaedah konvensional dapat dilihat. Perubatan Alternatif juga telah menyaksikan kepelbagaian rangka kerja perubatan.

Ini adalah Amerika Syarikat, perubatan alternatif biasanya diajar di sekolah-sekolah perubatan dan secara umumnya tidak di hospital-hospital di Amerika Syarikat. , Dalam beberapa kumpulan, bagaimanapun, gabungan ubat-ubatan konvensional dan alternatif perubatan integratif menyebabkan panggilan. Sebahagian daripada amalan perubatan telah bersepadu beberapa bukti saintifik keberkesanan. The Washington Post ditakrifkan sebagai lengkap strategi perubatan untuk rawatan perubatan konvensional seperti akupunktur, Reiki dan herba yang mengandungi mereka.

Penggunaan terapi alternatif dan pendekatan alternatif seolah-olah semakin meningkat di negara-negara maju. Untuk mengelakkan penyokong ubat-ubatan alternatif yang telah menunjukkan sebahagian daripada amalan-amalan dalam beberapa rawatan berkesan. Ia sering digunakan dalam penjagaan paliatif, terapi alternatif adalah dianggap bentuk rawatan, ini bantuan tambahan, yang membahayakan pesakit. Kebanyakan direka untuk mengurangkan kesakitan dan meningkatkan kualiti hidup pesakit.

Nampaknya kontroversi perubatan alternatif tidak berakhir tidak lama lagi. Konflik-konflik ini seolah-olah menyebarkan kebebasan beragama dan perbahasan tentang yang cabang perubatan alternatif dalam bidang kuasa dan tidak boleh dikawal. Sementara itu, rawatan ubat-ubatan dan alternatif seolah-olah menjadi umum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar