Mengapa tahi Green Saya? The Answer Shocking

Mengapa tahi Green Saya? The Answer Shocking

Ia adalah perkara biasa untuk mempunyai tahi hijau, terutama pada bayi tetapi kadang-kadang orang dewasa boleh mengalami ini juga. Sesetengah orang mungkin mengambil ini sebagai gejala bagi keadaan kurang sihat, bagaimanapun kecuali ini adalah jelas kes itu, terdapat umumnya tidak ada sebab untuk bimbang. Terdapat banyak sebab untuk perubahan ini dalam warna tahi dan sehingga dibuktikan sebaliknya ia tidak selalu serius.

Satu sebab yang biasa adalah kerana diet kita. Jika kita mempunyai diet yang kaya klorofil atau jika anda makan terlalu banyak sayur-sayuran berdaun hijau tahi anda mungkin hijau. Jika anda makan sayur-sayuran seperti bayam, brokoli dan makanan barang-barang yang kaya dengan kandungan besi najis hijau boleh menyebabkan juga.

Kehadiran warna makanan tertentu dalam makanan yang diproses seperti ais krim, dan lain-lain minuman sejuk boleh menyebabkan tahi untuk menjadi hijau. Barangan makanan kaya dengan kandungan zat besi juga boleh menyebabkan tahi hijau. Hempedu yang dihasilkan oleh usus kecil juga boleh menyebabkan tahi hijau. Dapatkan nasihat pakar pemakanan atau pakar diet mengenai diet anda dan ini boleh membantu anda dalam menangani masalah ini.

Punca-punca umum tahi hijau mungkin tidak berbahaya dan tidak akan bertahan untuk masa yang lama, tetapi jika tahi hijau juga mempunyai beberapa gejala-gejala ini anda mungkin mempunyai sebab untuk panik. Jika gerakan hijau disertai dengan sakit di bahagian perut, cirit-birit, kerugian atau keuntungan berat badan, gangguan pencernaan, anda mungkin perlu berjumpa doktor. Kadang-kadang perubahan warna tahi mungkin disebabkan oleh deposit najis atau makanan yang tidak dihadam di dalam kolon. Keadaan ini tidak boleh hanya membina toksin badan tetapi juga menyebabkan kerengsaan di dalam kolon. Keadaan ini boleh diselesaikan dengan membasuh kolon dengan penggunaan enema. Selepas membersihkan kolon atau detoksifikasi anda akan mengalami kesihatan yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar